Vanliga frågor
Vill du anmäla en skada?
Det gör du lättast här på webben. Om vi behöver ytterligare information kontaktar vi dig.
Hur snabbt efter att något har inträffat måste jag anmäla?
Det bästa är om du inte väntar alls, utan anmäler skadan på en gång. Då går det både enklare och snabbare för dig att få hjälp och ersättning. En del skador måste du anmäla inom en viss tid för att du ska kunna få ersättning från försäkringen.
Det går dock att anmäla en skada eller händelse även om det skulle ha gått en tid. Hur lång tid som får ha gått för att du ska kunna få ersättning varierar. Hör av dig till oss om du är osäker.
Hur långt tid tar det att få svar?
Vårt mål är att ta hand om alla skador så snabbt och smidigt som möjligt. Vi kommer att kontakta dig via e-post eller telefon.
Kan jag anmäla skadan på annat sätt?
Du kan alltid ringa till oss för att få hjälp och information om hur du ska gå vidare med ditt ärende. Du når oss på 0771-113 113.
Kan jag avbryta min skadeanmälan online och fortsätta senare?
Fram tills det att du väljer att skicka in så kan du alltid avbryta din anmälan. Inget sparas eller arkiveras förrän ärendet har registrerats.